An amazing ride...over 4000KM by RV - Reisverslag uit Toronto, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu An amazing ride...over 4000KM by RV - Reisverslag uit Toronto, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu

An amazing ride...over 4000KM by RV

Door: Yvonne Tromp

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Juli 2008 | Canada, Toronto

Heey Allemaal!!

Allereerst iedereen super bedankt voor de vele mailtjes, krabbels, kaartjes en smsjes die ik voor mijn verjaardag heb gekregen...echt super lief! voelde me helemaal jarig!!

Verder gaat het super goed hier!! Ben vanmorgen heel vroeg weer veilig teruggekeerd in Ontario, na een fantastiche tijd gehad te hebben van ruim 3 weken met the parents in British Columbia en Alberta.

De reis per camper begon, alweer even geleden, op 5 juli. Na de camper ingeladen te hebben met onze koffers en eten, begon de eerste week in het zuiden van Britisch Columbia en reden we via de US border richting Alberta. De reis was echt prachtig, en via kronkelende bergwegen reden we door variërende landschappen. Van droge woestijnachtig landschappen, tot landschappen met veel fruitteelt, ...van vlakke tot heuvelachtige gebieden tot gebieden met super veel grote bergen met besneeuwde sneeuwtoppen. Met veel stops om van de adembenemende natuur te genieten, de kleine stadjes te bezoeken (met soms maar een tiental inwoners), en bij de locals een kopje koffie te scoren, reden we het eerste stuk van het ene RV park naar de volgende...soms werkelijk in the middle of nowhere. Op sommige parken verbleven we een dag, op de andere meerdere dagen...waardoor we hier en daar de gelegenheid kregen om op plaats van bestemming nog het één en ander in de omgeving te verkennen ...prachtige hikes door oude cederwood forests en prachtige moerasgebieden. Tevens tijdens één van deze dagen in Revelstroke onze eerste black bear gespot vanuit de camper...en dit bleek achteraf niet de enige te zijn die we tijdens deze vakantie zouden zien.
Vijf dagen na vertrek lieten we British Columbia achter ons, en reden we via de fantastische national parken als Mount Revelstroke, Glacier and Yoho National Park (BC) de volgende provincie (Alberta) en tevens nieuwe tijdzone in....Welcome to Banff National Park!! Hier in the Rockies werkelijk een fantastische tijd gehad. De ritten door de Rocky mountains, met parken als Lake Louise, Banff, Ice Field Parkway, Jasper...met enorme watervallen, was werkelijk adembenemend mooi. Meren zo helder blauw-groen, met besneeuwde bergtoppen, en een strakblauwe lucht en zon....We couldn't ask for more! In het plaatsje Canmore (tussen Calgary en Banff in) nog de kans gehad om te meeten met Shane, een jongen die ik tijdens mijn reis in Quebec had ontmoet en nu in Banff werkte. Samen nog twee avonden wezen stappen in Canmore....en even the parents wat rust gegeven :)
Ook in the Rocky Mountains
wederom meer wild gespot, waaronder steenbokken, elanden (elk), herten, a red fox (met buit in de bek), nog meer black bears (die soms op nog geen meter van de camper bessen langs de kant van de weg zaten te eten), super schattige marmotten én....onze eerste grizzly bear (sooo huge!!).
The Rockies achter ons latende dorogetrokken door Alberta up north....en gecampeerd op parken die nog meer in the middle of nowhere lagen... een gat in de grond als toilet, en het dichtsbijzijnde running water op ruim 1.5 km lopen (de ingang van het RV park!!).
Op 14 juli opnieuw de border en de tijdzone gepasseerd...deze keer weer terug Britisch Columbia in, waar de reis nog steeds verder up north ging richting the border of Alaska. In Smithers mijn verjaardag gevierd...en 's avonds heerlijk uit eten geweest om het te vieren in min of meer het enige noemenswaardige restaurant in town...maar wel super lekker. Na de afslag gepasseerd te zijn naar de Alaska highway kwamen we op 17 juli aan in Prince George en vertrokken we op 18 juli op de inside passage cruise van 15 uur(!) die ons langs de westkust, tussen de eilanden door over de Pacific Ocean terug zou brengen naar Vancouver Island. Een fantastische boottrip, met de meest waanzinnige uitzichten. Die langs verlaten indiaanse nederzetting voerde, en onze eerste ontmoeting verzorgde met meer dan 20 killer whales (orca's)...die op enige afstand van de boot te zien waren...wat een waanzinnige ervaring en wat een beesten!
Aangekomen op Vancouver Island, onze route per RV vervolgd...en het hele eiland van noord naar zuid doorgecrossed (ruim 500km)...Een super idyllisch eiland (ongeveer 2x zo groot als Nederland), met een prachitge natuur...en wederom wildlife gespot: een 11e blackbear van deze vakantie en onze eerst bald eagles (die boven onze camper in de bomen verbleven)...super dichtbij en met een grootte van ruim een meter hoog en een spanwijdte van ruim twee meter...behoorlijk impressive. Na nog twee fantastiche dagen in Victoria (de hoofdstad van BC) de ferrie weer gepakt en teruggegaan naar Vancouver...waar de reis helaas alweer eindigde. Na nog 1.5 dag downtown was het gister tijd om ons richtig vliegveld te begeven...voor mijn ouders betekende dit een terugvlucht richting Amsterdam...en voor mij een paar uur later....back to Toronto. Na 4.5 uur vliegen ben ik vanmorgen dus weer terug aangekomen in de plaats waar het avontuur zo'n 2 maanden geleden begon en werd ik opgehaald van het vliegveld door de moeder van Lisa (mijn roommate van afgelopen jaar in Hamilton). Na vanmiddag Lisa en Marlene opgehaald te hebben van het vliegveld (die net terugkwamen van hun trip out east) weer herenigd met mijn roomie...en verblijf ik de komende dagen bij Lisa en haar fam. Nou ja, eigenlijk vertrek ik morgen direct weer, want Lisa heeft geregeld dat we met zo'n 9 man (vrienden en fam) richting de cottage gaan up north...dus voor de komende dagen wordt het nog één groot party weekend voor ik dinsdag in vliegtuig stap....

Voor zover dus de aller allerlaatste update vanuit Canada!Ik ben aan het proberen de foto's te uploaden op mijn albumsite, dus hoop dat dit nog gaat lukken voor ik vertrek morgen naar the cottage. Heb iig super veel zin om iedereen thuis weer te zien. Dus zou zeggen...tot in augustus!!!

  • 25 Juli 2008 - 02:21

    Geke:

    hey Yvonne,
    klinkt allemaal super! Ik ben echt super benieuwd naar je real-life verhalen. Jammer dat we niet meer kunnen meeten, maar dat doen we dan zeker in nederland! Ben zeker benieuwd naar de fotos!

    cheers!

  • 25 Juli 2008 - 06:52

    Gerjan En Marin:

    Hoi Yvonne,
    het klinkt heel erg gaaf. We zijn heel erg benieuwd naar de foto's en naar jou. Net uitgebreid geluncht in Sa Pa. Gaan zometeen terug naar Hanoi. We zitten nu nog tegen de Chinese grens aan. Het is echt een heel gaaf land.
    tot gauw
    kus

  • 25 Juli 2008 - 09:23

    Leonie:

    Hai Meis!
    Wow, geweldige reis zo te lezen, en je krijgt dus een goede afsluiting haha. Leuk dat Gerjan en Marin het naar hun zin hebben in SaPa, die route klinkt bekend :). Alvast hele goede vlucht en tot volgend weekend in Groningen?
    Dikke knuf!

  • 26 Juli 2008 - 12:55

    Anne:

    Hey Yvonne!
    Wat moet je een super tijd gehad hebben in de Rockies! Wat heb je veel gezien! Ik mis ze nu al ;). Geniet van de laatste dagen en tot in Groningen!
    x Anne
    P.S. Ik ben nu dus weer in Nederland.

  • 04 Augustus 2008 - 10:53

    Mo:

    heej von! wow wat gaaf zeg die beren! ik ben net terug van vakantie frankrijk, ik bel je gauw, maar heb nu geen lader van mijn mobiel! doet je oude foon het alweer?tot gauw, kus mo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heey allemaal!! Voor mij gaat het grote Canada avontuur bijna beginnen en de laatste voorbereiding worden inmiddels getroffen, en niet te vergeten de vele afscheidsetentjes en borrels!! Op 21 augustus vertrek ik dan definitief voor een jaar naar Hamilton, om daar eerst 9 maanden stage te lopen en in juni en juli nog twee maanden te backpacken.Op 29 juli 2008 zal ik weer landen op Nederlandse bodem. Vanaf mijn site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen in het verre Canada, maar ik hoop natuurlijk ook op de hoogte te worden gehouden van alle roddels vanuit Nederland! Liefs, Yvon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 47090

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: