Last days at McMaster University - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu Last days at McMaster University - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu

Last days at McMaster University

Door: Yvonne Tromp

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Mei 2008 | Canada, Hamilton

Wel allemaal, hier issie dan.....na 9.5 maand, mijn laatste update vanuit Hamilton!
De laatste drie weken sinds Gerjan en Marin weg zijn gegaan zijn voorbij gevlogen! Om te proberen toch zoveel mogelijk af te krijgen heb ik echt keihard gewerkt en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Want naast dat ik voor mijn onderzoek al mijn analyses heb af kunnen ronden, heb ik mede mijn beide vakken succesvol afgerond en.....2 A+-en in the pocket! (voor de mensen niet bekend met het amerikaanse systeem, dit staat gelijk aan twee 10-en in NL!!! :) ) Verder heb ik de afgelopen weken heel hard gewerkt aan mijn manuscript voor mijn review....en....heb voor het eerst in mijn leven een artikel gesubmit naar een internationaal tijdschrift!! Het mooie hieraan is zelfs dat voor het journal dat wij hadden uitgekozen (journal of sport sciences), je eigenlijk gevraagd moest worden voor je een review zou mogen submitten. Maar na een nette e-mail gestuurd te hebben met de vraag of ze interesse zouden hebben voor mijn artikel, kregen we zowaar een dag erna al een invitation for submission!!! Hoe super gaaf is dat!! Dus nu hopen dat het erdoor gaat komen!
En dan bovenop dit alles had mijn supervisor mij ook nog gevraagd om mee te gaan met de labgroep naar een conference in Toronto...dus om mijn laatste weekend nog even knallend af te sluiten ga ik morgen ook nog eens een talk geven op alweer mijn tweede conference dit jaar!! Dus nu nog druk in voorbereiding voor mijn presentatie, maar ga ervan uit dat dit wel goed komt. :)

Al met al dus procuctieve weken gehad, maar waar ik tussen het werken door nog wel lekker ben wezen clubben in Koi&Sizzle, ik samen met Geke en haar huisgenootje nog het leven heb gered van een ziek klein katje van nog maar een paar weekjes oud, en heb ik gister mijn eerste (en tevens laatste) BBQ van deze zomer gehad bij mijn prof en zijn vrouw thuis.

Dit schrijvende heb ik mijn laatste werkdagje in het lab er ook op zitten. Maandag nog één bezoekje aan de labmeeting en dan is het jaar binnen McMaster University ten einde gekomen. Dit jaar is echt amazing geweest. Ik heb zo veel geleerd, gezien en gedaan....en kan terugkijken op een enorm succesvol jaar, dat ik voor geen goud had willen missen.
Het inpakken is nu inmiddels in volle gang en ben bijna ready voor mijn grote avontuur: 15.000 km per trein en camper dwars door Canada! Kan niet wachten om te vertrekken. Maar voor ik vertrek heb ik dit weekend eerst nog een congress, afscheidsetentjes en lunches voor de boeg. Echt super veel zin in, maar aan de andere kant zal het ook wel raar zijn om van al mijn vrienden hier, en vooral mijn prof, afscheid te moeten nemen. Zullen dus wel weer heel wat traantjes weggepinkt gaan worden...

Wel dit was het dan...Hoop dat jullie me tijdens mijn reis nog regelmatig even updaten over jullie leventje! Want ook al ben ik straks niet altijd meer online te vinden, tijdens mijn reis zal ik zeker af en toe even een internet café induiken om mijn mail te checken en jullie op de hoogte te houden van alle avonturen, ....en natuurlijk te proberen hier en daar wat foto’s te sturen om jullie een beetje jaloers te maken. :)

Ik wil iedereen tot slot nog echt heel erg bedanken voor jullie steun tijdens mijn verblijf hier in Hamilton. Zonder jullie had ik het echt niet volgehouden zo lang weg te zijn van huis. Vond het dan ook echt super om elke keer zoveel berichtjes/mailtjes/kaartjes/krabbels/pakketjes te krijgen en weer even te horen hoe het met het thuisfront was. En natuurlijk daarnaast de urenlange skypedates en msn gesprekken, die niet alleen goed voor studie ontwijkend gedrag, maar me bovenal het gevoel gaven toch een beetje dichtbij huis te zijn. Heb jullie allemaal enorm gemist het afgelopen jaar, en doe dat nog steeds...maar het aftellen is begonnen...vandaag nog precies 2 maanden!

So remember: 30 juli ben ik terug op Nederlands bodem!!!....kijk er echt naar uit om jullie weer te zien, met iedereen bij te kletsen, en roséetjes te drinken!

Maar voor nu, heel veel liefs vanuit Hamilton, wens iedereen heel veel succes met de laatste loodjes, alvast een hele fijne zomer, geniet van het EK...zal proberen het ook vanaf hier te blijven volgen...en hopelijk tot snel!! :)



  • 30 Mei 2008 - 19:03

    Mykie:

    Wat gaat de tijd toch snel... Ik heb helemaal niet het idee dat het jaar al bijna om is, maar kijk er toch ook alweer erg naar uit dat je weer naar Nederland komt hoor! Maar nu eerst twee maanden genieten, dat heb je zeker verdiend na 9,5 maand keihard werken. Nou meis, geniet ervan en hou ons af en toe op de hoogte. Dikke knuffel!

  • 30 Mei 2008 - 19:16

    Koen:

    He Yvonne! Mooi laatste bericht, inderdaad succesvolle laatste weken. Ik zal voor je duimen dat je review erdoor komt, dat is 1 van de betere journals in jouw veld toch? Ik heb hier nog iets minder dan 3 weken te gaan, kom terug vlak voordat de kwartfinales van het EK beginnen, dus dan weet je wel waar ik elke avond te vinden ben... Have fun met je reis door Canada, wordt vast fantastisch! de groeten en tot in Groningen. K

  • 30 Mei 2008 - 19:16

    Koen:

    He Yvonne! Mooi laatste bericht, inderdaad succesvolle laatste weken. Ik zal voor je duimen dat je review erdoor komt, dat is 1 van de betere journals in jouw veld toch? Ik heb hier nog iets minder dan 3 weken te gaan, kom terug vlak voordat de kwartfinales van het EK beginnen, dus dan weet je wel waar ik elke avond te vinden ben... Have fun met je reis door Canada, wordt vast fantastisch! de groeten en tot in Groningen. K

  • 30 Mei 2008 - 19:18

    Geke:

    Hey Yvonne,
    Super jammer dat je alweer weggaat, maar ik heb hier echt een super tijd met je gehad. Zal het nu nog twee maandjes eventjes alleen moeten zien te redden, maar dat gaat zeker goed komen. Kijk ernaar uit om je in Nederland op te zoeken en lekker te gaan stappen in Groningen en Nijmegen!!!!
    Vanavond gaat echt een superavond worden met veel verrassingen in petto!!! Neem je fototoestel maar mee, want die zul je nodig hebben :).
    Super veel succes met je trip en we houden elkaar natuurlijk op de hoogte van onze avonturen!!!!

    xxx Geke

    ps. Ik ben eigenlijk wel een beetje (veel) jaloers :)

  • 30 Mei 2008 - 19:49

    Geke:

    Hey Yvonne,
    Super jammer dat je alweer weggaat, maar ik heb hier echt een super tijd met je gehad. Zal het nu nog twee maandjes eventjes alleen moeten zien te redden, maar dat gaat zeker goed komen. Kijk ernaar uit om je in Nederland op te zoeken en lekker te gaan stappen in Groningen en Nijmegen!!!!
    Vanavond gaat echt een superavond worden met veel verrassingen in petto!!! Neem je fototoestel maar mee, want die zul je nodig hebben :).
    Super veel succes met je trip en we houden elkaar natuurlijk op de hoogte van onze avonturen!!!!

    xxx Geke

    ps. Ik ben eigenlijk wel een beetje (veel) jaloers :)

  • 30 Mei 2008 - 20:49

    Marin:

    Succes met de laatste loodjes (en het afscheid nemen) in Hamilton!
    goede reis!
    Liefs

  • 30 Mei 2008 - 22:47

    Anne:

    Hoi!
    Heel veel succes morgen op je conference en ik zal duimen voor je review! Ik hoor het maandag allemaal wel!!!
    Heb er echt super veel zin in!
    x

  • 31 Mei 2008 - 01:32

    Marjolein:

    Wow, jouw tijd daar is dus al weer voorbij (bijna)!! Sjee, wat gaat dat snel he! Maar wat cool dat je je arikel bij journal of sports science kon indienen, das nie mis!! Hoop dat het doorkomt, ben erg benieuwd! Heel veel succes je laatste week en een hele goede reis terug! Wat zijn de plannen nu btw???

  • 01 Juni 2008 - 09:13

    Leonie:

    Hai lieve Von,
    Echt geweldig dat je zoveel af hebt gekregen de laatste week! ondanks dat je nu van iedereen afscheid moet nemen, heb je nog een geweldige reis voor de boeg, dus geniet er maar lekker van :) Wij wachten echt op je terugkomst in Groningen!! p.s.: ik heb alvast een voorsprong genomen op je met Prison Break ;).
    Dikke x

  • 01 Juni 2008 - 17:12

    Elvira En Tim:

    Mmmmmmmmmm en is echt niet de laatst bbq. In BC zullen er nog meer volgen hoor!!
    Veel plezier de laatste dagen.
    Liefs van ons

  • 03 Juni 2008 - 13:12

    Margot:

    Hey Meis!
    Wat is dit weer een mooi verhaal,toch stiekem wel jaloers op de reis die je gaat maken ;-)Geniet er van! Spreek je hopelijk snel
    xx

  • 04 Juni 2008 - 10:38

    Hilde:

    Hoi yvonne!

    super veel plezier met je reis door canada!! Was leuk om je berichtjes te lezen, het begint nu wel te kriebelen! (Voor jou lekker optijd maar niet heus.., maar de overeenkomst tussen de rug en mcmaster is eindelijk rond ! (twee weken geleden ofzo kreeg ik bericht)! Ik heb me gister officieel aangemeld en vandaag zal het door de graduate commissie worden beoordeeld..!
    groetjes en genietze nog de laatste weekjes
    Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heey allemaal!! Voor mij gaat het grote Canada avontuur bijna beginnen en de laatste voorbereiding worden inmiddels getroffen, en niet te vergeten de vele afscheidsetentjes en borrels!! Op 21 augustus vertrek ik dan definitief voor een jaar naar Hamilton, om daar eerst 9 maanden stage te lopen en in juni en juli nog twee maanden te backpacken.Op 29 juli 2008 zal ik weer landen op Nederlandse bodem. Vanaf mijn site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen in het verre Canada, maar ik hoop natuurlijk ook op de hoogte te worden gehouden van alle roddels vanuit Nederland! Liefs, Yvon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 47106

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: