Romantic Quebec City - Reisverslag uit Québec, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu Romantic Quebec City - Reisverslag uit Québec, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu

Romantic Quebec City

Door: Yvonne Tromp

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Juni 2008 | Canada, Québec

Hey allemaal!

Na mijn laatste verhaal is er weer enorm veel gebeurd dus dacht wordt weer tijd voor een berichtje :) En deze keer vanuit Quebec City!!

De dagen in Halifax waren fantastisch geweest. De dag na aankomst ben ik direct downtown ingedoken en gestart met een wandeling langs de haven. Na nog geen kwartier lopen over de kade kwam ik een marinier tegen uit Montreal, die gelegerd lag in Halifax...Na een super gezellig gesprek aan de haven besloten ook de rest van de dag met elkaar op te trekken. Samen downtown bekeken en natuurlijk even een pub ingedoken om voetbal te kijken en bier te drinken. Na een super gezellige dag `s avonds samen nog uiteten geweest en daarna nog de kroeg ingedoken voor een biertje.
Omdat Halifax niet al te groot is, had ik besloten de zondag maar een toer te boeken, en ben samen met een vrouw uit Australie naar Peggy`s Cove geweest...een heel klein vissersdorpje op ongeveer 30 minuten rijden vanaf Halifax. De route erheen was werkelijk een plaatje...en ook Peggy`s Cove was echt schilderachtig mooi! Op de terugweg nog enkele stops gemaakt waaronder een stop bij een lokale kreefthandelaar....en kennis gemaakt met mega grote kreeften...waaronder één van ruim 50 cm groot!! Na afloop natuurlijk met kreeft in een bakje naar huis gegaan...:) `s avonds lekker gechilled en in het hostel met wat jongens voetbal gekeken.
Maandag was het weer inpakken en na nog een laatste wandeling langs de oceaan weer ingechecked en op weg gegaan naar Quebec City. De treinreis hierheen ging wederom super goed en om 04.30 uur in de morgen aangekomen in Charny, overgestapt op de shuttle bus richting Quebec City en voor het hostel afgezet...ideaal....maar vooral ook erg vroeg, want daar stond ik dan al om 05.00 op de stoep, terwijl ik pas om 09.00 uur had afgesproken met Anne. Gelukkig mijn backpack kunnen droppen en maar de stad ingelopen opzoek naar koffie. Al lopende randomly een man uit San Diego op straat tegen gekomen die ook opzoek was naar koffie, dus maar samen onze zoektocht doorgezet en na koffie gevonden te hebben de rest van de ochtend samen doorgebracht..echt super gezellig. `s Ochtends Anne ontmoet in het hostel die al een paar dagen in Quebec was. Tijdens het ontbijt nog een Nederlandse jongen ontmoet, en met z`n drieen een fiets gehuurd en naar de Montmorency Waterfalls gegaan. Echt super mooi!`s Avonds met nog wat mensen van Anne`s tour gegeten en in de bar van het hostel gebleven.
Woensdag nog even samen ontbeten en vervolgens afscheid genomen van Anne die doorging naar de volgende bestemming. Zelf dus maar de stad in gegaan en de hele dag downtown geweest en in mn eentje de hele stad verkend. Quebec city is echt fantastisch mooi! Veel oude gebouwen, en prachtig gelegen aan de Lawrence River. `s Middags in het hostel aan de praat geraakt met Julie (Australie), Rob (Engeland) en Shane (Schotland). Echt super gezellig, en na samen gegeten te hebben, besloten `s avonds met de pub crawl mee te gaan. Uiteindelijk maar twee pubs aangedaan...maar wel crawlend terug gegaan naar het hostel :)
Vanmorgen uberbrak...maar toch maar een heerlijke dag van gemaakt en samen de hele dag met Shane doorgebracht. De ferry genomen naar Lévis en samen over de stadsmuren gewandeld. Wat een fantastisch taaltje dat Schots...maar aan het einde van de dag lukte het me aardig om het hele gesprek te kunnen verstaan (alvast succes Jois, in Edinbrough komend jaar, haha!) Nu net afscheid genomen van Shane die doortrekt naar Montreal vandaag. Ook voor mij is het wederom tijd om ook mijn spullen weer bij elkaar te pakken...morgen gaat om 06.00 uur weer de wekker en vertrek morgen al vroeg richting Toronto. Morgenavond slaap ik 1 nacht in Toronto en vertrek vervolgens out west richting Winnipeg. Op naar het volgende avontuur!

Na al mijn enthousiasme in mijn vorige berichtje en het even wennen aan een verhaal typen met time limit in een internet cafe...was ik helemaal vergeten nog te vertellen over mijn afscheidsweekend in Hamilton!!! Deze was namelijk amazing!! Vrijdag hadden vrienden namelijk een afscheidsetentje voor mij geregeld en werden we opgehaald door een limo!!! Samen met 6 vrienden doorgereden naar een chinees restaurant waar ze,zonder mijn weten echt iedereen hadden opgetrommeld...zelfs mijn roommates die net terug waren van hun Europe trip waren er!! Met zo`n 25 man echt een super leuke avond gehad waar bijna iedereen bij kon zijn! En de geslaagde avond werd afgesloten met een limo rit naar Koi&Sizzle waar we tot diep in de nacht hebben geclubd!! Met tot gevolg een enorme kater op het congress, maar het ging gelukkig toch nog wel redelijk. Na het congress was het echter nog niet afgelopen en had Dave mij meegenomen naar de haven van Toronto, waar we een helicopter vlucht hebben gemaakt!!! Echt waaaanzinnig gaaf...een rit over downtown toronto langs de CN tower! En als dat nog niet genoeg was een etentje in het 360 graden restaurant van de CN tower. Echt werkelijk te gek voor woorden, maar wel een enorm leuke ervaring en een afscheid van mijn verblijf in Hamilton om nooit te vergeten.
Kortom ook het afscheid in Hamilton was super en mis iedereen wel op dit moment...maar tegelijkertijd mis ik het werk absoluut niet en vind het heerlijk om even lekker te genieten van mijn vrije tijd...Wat tot op heden echt super goed gaat! Geniet van de omgeving, van de treinreizen, en het ontmoeten van mensen gaat echt super makkelijk :)

Dit was het weer zover...veel te lang geworden sorry...ben op dit moment foto`s aan het uploaden..maar het gaat enorm traag hier...dus hopelijk krijgen jullie met een paar foto`s wel een beetje een idee. Als het lukt binnenkort om een computer te vinden met wat betere programmas maak ik snel even een foto album aan op mijn albumsite...tot zover moeten jullie het doen met deze...of voor degene op facebook...daaar staan al wel wat fotos op :) Enjoy!!

Heel veel liefs en tot een volgende update!!

  • 13 Juni 2008 - 07:40

    Coralie:

    Hey!

    Je reis klinkt echt super! Leuk dat je zoveel spontane contacten opdoet.
    Vandaag wel even voor Nederland duimen he ;-)

    -xxx-

  • 13 Juni 2008 - 09:50

    Leonie:

    Hey Von!
    Fijn om even wat van je te horen, was ten slotte alweer een week geleden ;). Wat geweldig om je te zien genieten van je reis, en ook dat je mensen bent tegengekomen. Had helemaal niet verwacht dat er ook in canada zoveel backpackers zouden zijn! Kijk je vnvd wel stiekem voetbal?? Ik ga vanmiddag paintballen met alle co-assistenten, dus volgende berichtje van mij wordt waarschijnlijk bont en blauw haha. Daarna wel met zn allen voor het grote scherm, dus wordt denk ik ook supergezelllig.
    Geniet maar lekker door, en tot de volgende mail!!
    Dikke knuf, Leo

  • 13 Juni 2008 - 10:52

    Mykie:

    Heeey Yvon!

    Een Marinier dus... komt me bekend voor. hihi! ;-)
    Geniet van je backpack-trip, ben echt wel een beetje jaloers hoor en de reiskriebels beginnen zeer ernstige vormen aan te nemen :-)

    Ik ga straks naar Bon Jovi in de Amsterdam Arena, in het voorste vak bij het podium! Eerst Van Velzen, dan voetbal op grote schermen en dan Bon Jovi himself, Yeeeeah!

    Dikke knuffel, xxx

  • 13 Juni 2008 - 11:11

    Jois:

    Hey girl!

    Leuk hoor die reisverhalen! Had me al voorgenomen om paar keer bravehaert te kijken zonder ondertiteling...want dat Schots is idd niet te verstaan. Maar het klinkt wel mooi! Wel jammer dat je hier alle oranjevreugde mist. Hoop dat je nog wel wat wedstrijden kan zien. Maar waarschijnlijk is dat voor jou ook helemaal niet belangrijk nu. Geniet maar lekker. Na al dat harde werken mag dat wel. Wij gaan nog ff door met het harde werken;)
    Groetjes van Ivo.
    Dikke kus van mij

  • 15 Juni 2008 - 21:19

    Cath:

    Hai meis!

    Ligt het nou aan mij, of zijn het wel heel veel spontane, MANNELIJKE contacten?? :P Geniet meisje en kom dan maar weer heel snel naar huis! :)

    Liefs, Cath

  • 16 Juni 2008 - 07:56

    Marleen:

    Wow! Ik geloof dat je je echt prima vermaakt op je backpacktour door Canada. Het klinkt helemaal super! Geniet lekker van je trip en je belevenissen...

    Kus!

  • 18 Juni 2008 - 09:27

    Martin:

    Hey meis! wat super te horen dat het reizen je zo bevalt! begin alweer behoorlijk jaloers te worden... ben blij dat je ook zo lekker makkelijk mensen ontmoed, maar jou kennende kennende ook niet anders verwacht. klinkt allemaal super mooi en gezellie! Grappig dat je daar ook veel voetbal kijkt. wel een oranje outfit toch heh, als Ned speelt? :D Blij dat je t zo naar je zin hebt! je afscheid in Hamilton klonk ook supermooi! spreek je snel weer, knuf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heey allemaal!! Voor mij gaat het grote Canada avontuur bijna beginnen en de laatste voorbereiding worden inmiddels getroffen, en niet te vergeten de vele afscheidsetentjes en borrels!! Op 21 augustus vertrek ik dan definitief voor een jaar naar Hamilton, om daar eerst 9 maanden stage te lopen en in juni en juli nog twee maanden te backpacken.Op 29 juli 2008 zal ik weer landen op Nederlandse bodem. Vanaf mijn site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen in het verre Canada, maar ik hoop natuurlijk ook op de hoogte te worden gehouden van alle roddels vanuit Nederland! Liefs, Yvon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 47141

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: