Meeting The Rockies, Vancouver and....the parents - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu Meeting The Rockies, Vancouver and....the parents - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu

Meeting The Rockies, Vancouver and....the parents

Door: Yvonne Tromp

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Juli 2008 | Canada, Vancouver

Heey allemaal!
Weer hoog tijd voor een update...en waarschijnlijk een laatste voor ik de Rocky Mountains intrek.
Na een paar leuke dagen nog in Winnipeg waar ik met een paar Japanse meisjes heb opgetrokken, vertrok ik woensdag 25 juni om mijn reis door te zetten naar Alberta. De reis is super verlopen. Manitoba achterlatend rijden we 's nachts de prachtige prairies in van Saskatchewan en word ik de volgende morgen wakker in Alberta....drie staten en een tijdzone gepasseerd in twee dagen! In Edmonton (de hoofdstad van Alberta) aangekomen direct in contact gekomen met Nadia (een meisje uit Engeland) en daar de twee dagen mee opgetrokken en de stad bekeken. Edmonton zelf is niet heel bijzonder. Wel enorm groot en zoals zij zelf zeggen hebben ze de grootste shopping mall van Noord-Amerika ....dus dat moest zeker even gechecked worden :) En of ze de grootste zijn vraag ik me af...maar zeker het meest overdreven wat ik ooit heb gezien. Midden in de shopping mall zijn buiten een zwemparadijs, een groot overdekt pretpark met allerlei achtbanen te vinden, een onderwaterwereld met scubadiving en een onderwaterboot, een mega piratenschip, een gigantisch groot minigolf terrein....en dan natuurlijk zoals vaak in een shopping mall..nog enorm veel winkels. Te bizar voor woorden en toerist als we zijn liepen we rond met fototoestel in de aanslag en op ongeveer elke corner een kreet "ow my god" en "this is rediculous"!
Naast de shopping mall een enorm leuke tijd gehad en veel wezen stappen. Tijdens een van deze avonden super toevallig Rob en Julie weer tegen gekomen...twee mensen die ik eerder in Quebec City had ontmoet! Op zo'n moment is Canada toch wel weer "klein".
Na Edmonton was het weer tijd om door te gaan....de treinreis waar ik al zolang naar had uitgekeken stond voor de boeg....van Edmonton naar Vancouver...een reis dwars door de Rocky Mountains!! En dit was inderdaad een reis geworden om nooit te vergeten. Een reis die bergen passeerden met sneeuw in de toppen, helderblauwe meren, een reis die ging door grotten en bossen...de mooiste zonsopgang die ik ooit heb gezien....ik kan niet beschrijven hoe mooi dit is geweest...maar vanuit de domecar (een coupe in de trein met een glazen plafond!!) heb ik met tranen in mn ogen genoten van de overweldigende beauty die mij hier tegemoet kwam....En hier moet ik nog 4 weken verblijven!! Wat een straf!
In Vancouver aangekomen...eerste indruk:wauw, wauw en gaaf!!!...op de bus gesprongen en opzoek gegaan naar Megan. Een vriendin van een vriend van mij uit Hamilton, waar ik een paar dagen zou verblijven voor mijn ouders zouden komen. Na haar huis gevonden te hebben,...even buiten downtown, vlakbij de campus van de University of British Colombia (UBC), en uitzicht over downtown 'en de bergen om jaloers op te worden...snel de bus gepakt richting Commercial en hier met wat vrienden van Megan de finale van het EK gekeken. Wat een feest!! De dag afgesloten met een strandwandeling en een prachtige zonsondergang...welcome to beautiful Vancouver!
De volgende dagen met Megan samen en nog een dagje alleen, omdat Megan in het lab moest werken, the city verkend. Onder andere een bezoek gebracht aan downtown, Chinatown, Gastown, Granville Island, juppentown Yaletown.....en natuurlijk Stanley Park!!...Een prachtig regenwoud met enorme grote bomen, en met fantastische uitzichten over de Pacific Ocean, over de bergen en de skyline van Vancouver. Dit was dan ook de perfecte locatie om Canada Day (1 juli) te vieren, dus samen met een vriend van Megan zijn we hierheen gegaan om van het vuurwerk te genieten....echt fantastisch! Verder genoten van de vele voorbereidingen voor de Olympische spelen die hier komen in 2010..echt de hele stad staat nu al in het teken van die evenement....misschien reden om terug te komen...topsport onderzoek in Vancouver??:)
Afgelopen donderdag was het dan zover.....papa en mama zouden aankomen in Vancouver!!! Na een beste bustrip het vliegveld gevonden en na ruim 6 maanden zag ik eindelijk weer familie..echt super! Samen het hotel downtown opgezocht en met even lief lachen kon ik kosteloos bij paps en mams op de hotelkamer...beetje knus, maar paste prima :) De afgelopen dagen al heel wat rondgelopen en ze de city laten zien....
En vandaag is het dan zover....het tweede avontuur gaat beginnen...de camperreis dwars door de Rockies! Op het moment van schrijven halen papa en mama de camper op en ontmoet ik ze straks op het station even buiten de stad. Op 22 juli kom ik weer terug in Vancouver en vlieg vervolgens richting Toronto op de 23e om mijn spullen op te halen bij mijn huisbaas en om nog even afscheid te nemen van vrienden. En dan duurt het nog even, want op de 30e juli sta ik weer in het kikkerlandje!!!
Kijk er super veel naar uit om iedereen weer te zien...maar tot dan...nog lekker genieten!

Hey allemaal! Vanaf de komende weken zal ik waarschijnlijk geen toegang meer hebben tot internet...dus zou zeggen...tot over zo'n 3 weken!! Wens jullie heel veel succes met alles...geniet van jullie vakanties, en tot gauw!!

(www.yvonnetromp2.mijnalbums.nl; ww:yvonne)

  • 05 Juli 2008 - 18:20

    Leonie:

    Ooo, can't wait!!!

  • 05 Juli 2008 - 21:15

    Geke:

    Hey Yvonne,
    Wat suuuuuper gaaf! Wat een mooie trip zeg, en ik weet zeker dat komende 3 weken net zo mooi, of zelfs nog wel mooier zullen worden! Kom je zeker opzoeken als je weer in Toronto bent, tot dan nog eerst hard werken en jij lekker genieten van je vakantie! Heel veel plezier met je ouders en alvast een super goede verjaardag :).
    x Geke

  • 06 Juli 2008 - 13:23

    Margot:

    Hey!
    Wat een mooi verhaal ook weer, echt super! Denk dat je helemaal verliefd wordt op de rockies hoor ;-) Zou ik wel zijn.. Ben nog zo aan het twijfelen over mijn stage! Kan niet wachten om weer lekker een drankje met je te doen..

    Heel veel plezier daar,

    Groetjes

  • 08 Juli 2008 - 10:25

    Jois:

    Wauw!!!wederom weer mooie avonturen

    Ik heb zin om weer samen wijntjes te drinken!!!Moeten wel ff goed plannen als ik weer terugkom, want ik vlieg 7 september!

    Kus

  • 16 Juli 2008 - 03:54

    Anne:

    Dus ik heb niks teveel gezegd over de Rockies? Super te lezen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt (gehad) en zoveel moois hebt mogen zien!
    Ik ben inmiddels terug in Calgary voor een paar dagen. Even uitblazen en dan weer op pad voor de laatste kleine week.
    Zie je snel in Groningen (of ergens anders in Nederland ;) ).
    x
    p.s. Alaska was GEWELDIG!!!

  • 16 Juli 2008 - 07:31

    MO:

    GEFELICITEEEEEEEEEEEEEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!
    dikke kus Mo en Willem
    P.s. veel plezier nog daar en tot gauw!!xx

  • 16 Juli 2008 - 18:37

    Mykie:

    Happy birthday to you!

    Een hele fijne verjaardag, maak er een unieke dag van aan de andere kant van de aardbol. Tot snel meis, dikke kus Myke en Siem

  • 17 Juli 2008 - 09:29

    Veroni:

    Hoi Yvon,
    Een dag te laat, maar als nog van harte gefeliciteerd!!!! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad!!!
    Kus, Veer

  • 18 Juli 2008 - 16:00

    Roelof:

    Yvonne gefeliciteerd met je verjaardag van uit Lelystad dit is misschien niet de plaats hier voor maar wist niet hoe ik je anders kon bereiken.
    Heb veel plezier met je ouders en doe ze de groeten

    Roelof en Anita

  • 24 Juli 2008 - 08:24

    Patrick:

    Wat gaaf. De foto's zijn echt super. Succes met het terugschakelen naar de kikkergewoontes. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Veel plezier en alvast een goede terugreis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heey allemaal!! Voor mij gaat het grote Canada avontuur bijna beginnen en de laatste voorbereiding worden inmiddels getroffen, en niet te vergeten de vele afscheidsetentjes en borrels!! Op 21 augustus vertrek ik dan definitief voor een jaar naar Hamilton, om daar eerst 9 maanden stage te lopen en in juni en juli nog twee maanden te backpacken.Op 29 juli 2008 zal ik weer landen op Nederlandse bodem. Vanaf mijn site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen in het verre Canada, maar ik hoop natuurlijk ook op de hoogte te worden gehouden van alle roddels vanuit Nederland! Liefs, Yvon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 47144

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: