Na 29 uur treinen: Halifax!! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu Na 29 uur treinen: Halifax!! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Yvonne Tromp - WaarBenJij.nu

Na 29 uur treinen: Halifax!!

Door: Yvonne Tromp

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Juni 2008 | Canada, Halifax

Heey allemaal!!

Mijn eerste berichtje vanuit het oosten van Canada!! Na een lange treinreis van bijna 29 uur ben ik vandaag aangekomen in het idylische stadje Halifax (Nova Scotia).
De reis hierheen is echt perfect gegaan. Na afgelopen woensdag eerst nog even met Anne Downtown Toronto in te zijn geweest, stapte ik donderdagmorgen op de trein. En heel wat anders dan gewend, moest ik mijn backpack inchecken, moest ik de goede gate opzoeken, en wachten in een lange rij op mijn boarding tijd voor we uberhaupt het platform op mochten!!...Ja werkelijk, het leek wel of ik op het vliegveld was in plaats van op het treinstation. En zo was niet alleen de terminal..want zo bleken ook de treinen hier super luxe te zijn, met luxe stoelen en zeeen van ruimte...heerlijk! Na een overstap in Montreal moest ik opnieuw boarden...en kwam terecht in een nog luxere wagon...Dit ga ik zo nog wel even een maandje volhouden! Voorzien van kussens en lakens en twee lege stoelen..languit genoten van..de binnenkant van mn ogen...Helaas was de omgeving onderweg niet heel erg bijzonder...en na Montreal werd het tevens al vrij snel donker....
Maar eenmaal gewekt door het zonnetje vanmorgen...was ik in een compleet nieuw landschap...genaamd New Brunswick. Echt prachtig! Dwars door New Brunswick en door Nova Scotia gecrossed en tegen het einde van de middag kwam ik...(en gelukkig ook mijn backpack :))...veilig aan in Halifax. Omdat ik niks geboekt had was het eerst even zoeken naar een slaapplek, maar al vrij snel had ik aan de hand van mijn bijbel (alias Lonely Planet) een van de HI Hostels gevonden,..en gelukkig was er nog plek.
Inmiddels ben ik nu een paar uurtjes in Halifax en de eerste indrukken van de stad zijn geweldig! Echt een super lief vissersstadje, met een gezellige haven, en enorm veel terrasjes :)!
De planning is om hier tot en met maandag te blijven, maar aangezien Halifax niet al te groot is, is de planning om vanuit hier nog een tour te doen om wat meer van Nova Scotia te zien.....Maar dat moet nog even uitgezocht worden.
Dit was het weer voor nu...even een update om te laten weten dat het met mij en het reizen met de trein goed gaat...Ik kan helaas geen foto's plaatsen bij dit bericht..maar deze komen zo snel mogelijk!!

Heel veel liefs!!

  • 07 Juni 2008 - 00:13

    Leonie:

    Ooohh, spannend meis!! de reis is nu echt begonnen! geniet er lekker van,
    dikke knuf, leo

  • 07 Juni 2008 - 08:00

    Mo:

    heej yvon! super dat je goed aangekomen bent! nog bedankt voor je smsje namens willem!
    dikke kus en have fun! x mo

  • 07 Juni 2008 - 11:11

    Gerjan:

    He vonne, wat gaaf zeg dat je alweer zo ver weg bent! Heel veel plezier op je treinreis. Heel veel liefs van ons

  • 07 Juni 2008 - 20:12

    Mykie:

    Wat leuk, Yvon als een echte backpacker! Ben erg benieuwd naar foto's :-) Geniet van je verdiende reis! Dikke kus

  • 08 Juni 2008 - 10:20

    Veer:

    He Yvon
    Wat heerlijk zeg. Lekker reizen en genieten!!
    Liefs, Veer

  • 08 Juni 2008 - 11:19

    Patrick:

    Wat gaaf zeg. Goed om te lezen dat ook dit avontuur goed is begonnen. Veel plezier in backpackland.

  • 09 Juni 2008 - 13:01

    Geke:

    Hey Yvonne,
    Wat super spannend zeg! Ben jaloers!!! Haha! Ik ga zo weer terug naar hamilton vanuit Montreal. Montreal is echt een super stad! Nog heel veel plezier daar en we mailen!!!!
    xx Geke

  • 24 Juni 2008 - 05:46

    Elvira En Tim:

    Hoi Yvon
    super te lezen wat jij allemaal ziet in Canada.
    heel veel reisplezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heey allemaal!! Voor mij gaat het grote Canada avontuur bijna beginnen en de laatste voorbereiding worden inmiddels getroffen, en niet te vergeten de vele afscheidsetentjes en borrels!! Op 21 augustus vertrek ik dan definitief voor een jaar naar Hamilton, om daar eerst 9 maanden stage te lopen en in juni en juli nog twee maanden te backpacken.Op 29 juli 2008 zal ik weer landen op Nederlandse bodem. Vanaf mijn site zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen in het verre Canada, maar ik hoop natuurlijk ook op de hoogte te worden gehouden van alle roddels vanuit Nederland! Liefs, Yvon

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1530
Totaal aantal bezoekers 46998

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 29 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: